TR | EN
2020-2021 ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI DERS KAYITLARI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
17.02.2021

ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ

2020-2021 ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI

DERS KAYITLARI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR

 

2020-2021 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı ders kayıtları 22-26 Şubat 2021 tarihleri arasında yapılacaktır. Bu süre içinde tüm öğrencilerimizin (yeni kayıt yaptırmış olan birinci sınıf öğrencileri de dahil olmak üzere) bulundukları akademik birim için ayrılan gün ve saatlerde ders kaydı yapması zorunludur. Akademik birim için belirlenen kayıt gününde ders kayıtları iki saat aralığında (08:00-10:30 veya 10:30-13:00) yapılacaktır. Birinci saat aralığı Akademik Birimlere göre farklılık göstermektedir. (Bknz. Tablo 1). İkinci saat aralığı ise 13:00-23:00 olarak belirlenmiştir. Danışmanlar ikinci saat aralığında ders kayıtlarını kontrol edeceklerdir.

1. Öğrenci Ders Kaydı: 08:00-10:30 veya 10:30-13:00 (Akademik Birimlere ayrılan kayıt saatleri Tablo 1 de verilmektedir)

2. Öğrenci Ders Kaydı ve Danışman Onayı:13:00-23:00 : Öğrenciler 1. veya 2. Saat aralığında internet üzerinden ders kayıtlarını gerçekleştirecek ve danışmanlarının onayına gönderecektir. Öğrenciler ders kayıtlarını Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Önlisans, Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddelerine ve tabi oldukları mezuniyet şablonuna uygun kayıt yapmalıdır. İkinci saat aralığında birimlerin öğrencilerinin tümü kayıt yaptırabilecek, danışmanlar öğrencilerin kayıtlarını kontrol edecek ve uygun buldukları kayıtları onaylayacaktır. Danışmanlar, uygun bulmadıkları kayıtlar için öğrencilere uyarı mesajı göndererek öğrencinin kaydını yeniden düzenlemesini isteyeceklerdir. 26 Şubat 2021 günü sistem 08:00-17:00 saatleri arasında tüm birimlere kayıtlar ve danışman onayı için açılacaktır. Tüm öğrencilerin bu sürenin sonuna kadar ders kayıtlarını yapması gerekmektedir. Süresi içinde ders kaydını yapmayan öğrenciler ancak gecikme ücreti ödemek koşuluyla ekle-sil günlerinde kayıt yaptırabilirler.

 

25.02.2021 EĞİTİM FAKÜLTESİ 08:00-10:30 13:00-23:00
 
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 08:00-10:30 13:00-23:00
 
İLAHİYAT FAKÜLTESİ 10:30-13:00 13:00-23:00
SİVRİHİSAR MESLEK YÜKSEKOKULU
MAHMUDİYE ATÇILIK  MESLEK YÜKSEKOKULU
ZİRAAT FAKÜLTESİ
TURİZM FAKÜLTESİ
 
TIP FAKÜLTESİ 08:00-23:00
     
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ 08:00-10:30 13:00-23:00
26.02.2021 TÜM BİRİMLER 08:00 17:00
 
03-05.03.2021 EKLE-SİL GÜNLERİ / TÜM BİRİMLER 08:00 17:00


ÖĞRENCİLER

Üniversitemizde kayıtlı tüm öğrenciler (Üniversitemize 2020-2021 Öğretim Yılı Güz Yarıyılında yeni kayıt yaptırmış olan birinci sınıf öğrencileri de dahil olmak üzere) her dönem başında ders kaydı yapmak zorundadır. Ders kaydı için her öğrenci aşağıda belirtilen kurallara uymalıdır;

1. Üniversitemiz Öğrenim ücreti ve katkı payı ödemeleri sadece QNB FİNANSBANK üzerinden alınmaktadır. Ödemeler QNB FİNANSBANK Şubelerinden, ATM’lerinden kartlı ödeme ile ve QNB FİNANSBANK internet bankacılığı üzerinde Üniversite Harç Ödeme Menüsünden yapılabilir. Diğer bankalardan EFT veya Banka havalesi ile yapılan ödemeler kabul edilmeyecektir. Öğrenciler ödemelerini 20 Şubat 2021 tarihinden itibaren yapabilir. Öğrenim Ücreti ve Katkı Payı Ödemesinin öğrencinin kayıtlı olduğu birimin ders kayıt tarihinden önce yatırılmış olması gerekmektedir. İkinci öğretim öğrencileri ve birinci öğretim öğrencileri içinden normal öğrenim süresini aşan öğrencilerin ilgili yarıyılın öğrenim ücreti/ katkı payını ödemeleri gerekmektedir.

2. Öğrencilerin birimleri için tanımlanan tarih ve saatlerde ESOGÜBS web servisi üzerinden ders seçimi yapmaları ve danışman onayına göndermeleri gerekmektedir.

3. Ders kayıt haftasında ESOGÜBS web üzerinden Danışman onayı alınarak ders kaydı kesinleştirilmelidir. Bu nedenle, öğrenciler ders kayıtlarından sonra danışmanlarının kayıtlarını onaylayıp onaylamadığını izlemekle yükümlüdür. Kaydı onaylanmayan ve kendisine UYARI mesajı gönderilen öğrenciler kayıtlarını düzelterek tekrar danışman onayına göndermelidir.

4. Öğrencilerin ESOGÜBS web üzerinden seçmiş oldukları dersler danışmanı tarafından onaylandıktan sonra ders kaydı kesinleşmiş olur. Ders kayıtları ESOGÜ önlisans/lisans yönetmeliğine uygun olmalıdır. Kayıtlar sonuçlandırıldıktan sonra yapılan kontrollerde yönetmeliğe uygun olmayan şekilde onaylanmış dersler varsa ilgili yönetim kurulu kararı ile iptal edilir.

5. Ders seçimi danışmanı tarafından ESOGÜBS üzerinden "UYARI" verildiği ve öğrenci bu uyarıyı dikkate alıp kaydını düzenlemediği için onaylanmayan ders kayıtları yapılmamış sayılır. Bu durumda kalan öğrenciler geç kayıt ücreti yatırarak ekle-sil günlerinde kayıtlarını düzenlemeli ve danışman onayı almalıdırlar. Danışman onayı olmayan ve öğrenim ücreti/katkı payını yatırmayan öğrencilerin dersleri ekle-sil (03-05 Mart 2021 tarihleri arasında) sonunda sistemden otomatik olarak silinir.

6. Daha önce alınıp başarısız olunan dersin yerine, ders kaydı yapılırken seçilen dersin hangi dersin yerine alındığının belirtilmesi (aynı kodlu ve zorunlu dersler dahil) öğrencinin sorumluluğundadır.

7. Kontenjana bağlı olarak açılan derslerin kontenjanları dolduğu taktirde bu derslere kayıt alınmayacaktır.

 

EKLE -SİL GÜNLERİ

1. Ekle-Sil işlemi sadece ders kaydı yapmış olan öğrencilere tanınan bir haktır. Akademik takvimde belirtilen ders kayıt süresi içerisinde ders kaydı yapmamış olan öğrencilerin ekle sil günlerinde ders kaydını yapabilmesi için Üniversite Yönetim Kurulunca belirtilen “Geç Kayıt” ücretini yatırması gerekmektedir.

2. Ders seçimini yapmış olan ve danışman onayını alarak kaydını kesinleştirmiş olan öğrencilerin ekle-sil haftasında ders kaydı için bölümüne gelmesi gerekmez. Ekle-sil günlerinde ders değişikliği sadece danışmanlar tarafından yapılabilir. Ders kaydında değişiklik yapmak isteyen öğrenciler ekle-sil günlerinde danışmanı için ders değişiklik iznini açar ve değişikliği açıklayan mesaj göndererek ders ekle/sil/değiştir işlemlerini yapabilir.