TR | EN
Öğrenci İlişik Kesme Kayıt Sildirme İşlemleri
3.09.2021

25.08.2021

        (Kendi isteği ile Uzaktan İlişik Kesme)

        Öğrenci ilişik kesme işlemleri dört adımda gerçekleştirilir.

  1. Adım     : Öğrenci tarafından OGUBS/Yarıyıl/Başvurular alanından ilişik kesme başvurusu yapar.
    Büyütmek için tıklayınız.
    Tam ekran için tıklayınız.
  2. Adım     : OGUBS üzerinden başvuru yapan öğrenci Öğrenci Destek Sistemi üzerinden aşağıda belirtilen dilekçelere T.C. Kimlik Kartı / Nüfus Cüzdanı fotokopisini ekleyerek yükler ve öğrenci kimlik iade formunu doldurarak öğrenci kimliğini formda belirtilen adrese ulaştırır.
    a) İlişik Kesme Talep Dilekçesi
    b) Kimlik Kartı İade Formu  Form doldurulduktan sonra öğrenci kimlik kartı  ile birlikte formda belirtilen adrese gönderilecektir. 
    Yabancı Uyruklu Öğrenciler için Ek Olarak 
    a)Tüm Uluslararası öğrenciler için,  https://www.turkiyemezunlari.gov.tr/  adresine üye girişi yapılarak, gerekli formların doldurulmasından sonra çıktısı alınıp,  imzalanacak Türkiye Mezunları Bilgi Formu.
    b)YTB’li öğrenciler için Türkiye Bursları Bilgi Sisteminden alınacak borcu yoktur yazısı.
  3. Adım     : Dilekçelerin sisteme eksiksiz yüklenmesi sonucunda Öğrenci İşleri tarafından ilişik kesme süreci başlatılır ve İlgili birimlerden ilişik kesme onayı beklenir.
  4. Adım     :  Birim İlişik Kesme Onayları Sorumlu birimlerin tamamı ilişik kesme onayı verdiğinde tamamlanır. Öğrencinin ilişik kesme süreç bilgisi OGUBS – Özlük Bilgileri – Akademik Bilgiler sayfasından takip edebilir.
    Öğrenci ilişik kesme onayı verecek birimler; Öğrencinin birimi, öğrencinin fakülte/yüksekokul/ enstitüsü, kütüphane, akıllı kart merkezi, Öğrenci işleri ilişik kesme onay birimi şeklindedir.
    Önemli Uyarı: Mezun olan öğrencilerimizin ilişik kesme süreçleri sistem tarafından yapılmaktadır. Mezun durumdaki öğrencilerin eğer üzerine zimmetli kitap vb olmaması durumunda diplomalarını almak için Öğrenci Kimlikleri ile Akıllı Kart Birimine uğramaları yeterlidir.